• تفاوت های فیتنس و بدنسازی

    تفاوت مدل های فیتنس و بدنسازان

    اگر بخواهیم به چشم فردی که ورزشکار نیست بنگریم، هر دوی مدل های فیتنس و بدنسازان تقریبا یکی به نظر می رسند. آنها فیزیک های باور نکردنی را از خود نشان می دهند که دیگران را متعجب کرده و نشان می دهند چگونه یک بدن به طور بالقوه می تواند به توسعه و رشد برسد. اما واقعیت این است که بین این دو تفاوت هایی وجود دارد.

    مسابقات بدنسازي از دهه 1960 تاكنون در حال توسعه بوده و با گذشت زمان این توسعه در حال ادامه است و این رشته به جهان نام هاي بزرگی مانند آرنولد شوارتزنگر و جي كاتلر را معرفي كرده است.

    در مقایسه، مدلینگ فیتنس، رشته ای نسبتا جدید در بدن سازی است. این رشته تمرکز بیشتری روی آمادگی جسمانی دارد تا  سایز کلی و قدرت ورزشکاران.

  • آیا تمرینات شکم می تواند چربی های این ناحیه را بسوزاند؟

    عضلات شکم یا "abs" به عنوان نمادی از سلامت و تناسب اندام تبدیل شده است. به همین دلیل، اینترنت پر از اطلاعات گوناگون در مورد چگونگی دستیابی به عضلات شکمی شش تکه (سیکس پک) است.

    بسیاری از این توصیه ها شامل  استفاده از تمرینات و دستگاه هایی هستند که عضلات شکمی را هدف قرار می دهند. این روش ها ظاهرا عضلات شکمی را برای چربی سوزی شکم تحریک می کنند. با این حال، آنها به اندازه ای که برخی از ما فکر می کنیم، تأثیرگذار نیستند!

    این مقاله همه آن چیزی که شما نیاز دارید در مورد تمرینات شکم و چربی شکمی بدانید را توضیح می دهد.

  • تمرینات پیشنهادی برای لاغری ران ها

    میخواهید چربی های رانتان را بسوزانید؟ این 10 تمرین را انجام دهید

    هنگامی که به رشد عضلات و چربی سوزی فکر می کنید، به خصوص چربی های ران، ترکیب مناسبی از رژیم غذایی و ورزش می تواند تفاوت های آشکاری ایجاد کند.

    با این حال، از آنجا که شما نمی توانید چربی را در یک ناحیه بدن خود از طریق رژیم غذایی یا ورزش کاهش دهید، مهم است که بر روی از دست دادن چربی کل بدن تمرکز کنید. هنگامی که شما شروع به کم کردن وزن می کنید، می توانید روی تمریناتی تمرکز کنید که می توانند عضلات ران و عضلات مرکزی تان را تحت فشار قرار دهند.

  • کاهش وزن سریع، خوب یا بد؟

    کاهش وزن سریع می‌تواند فرد را در معرض خطر مشکلات سلامتی از جمله از دست دادن ماهیچه، سنگهای صفرا، کمبودهای تغذیه‌ای و افت متابولیسم قرار دهد. متداول ترین راه هایی که افراد سعی می‌کنند تا کاهش وزن سریع داشته باشند، از طریق ورزش سنگین و پیروی از رژیم های با محدودیت زیاد  (crash diet)یا رژیم های بسیار کم کالری (کمتر از 800 کالری در روز) هستند. 

  • کمبود چه ویتامینهایی باعث ریزش مو می شود؟

    همه ی ما ممکن است در دوره هایی از زندگی خود با مشکلات پوست و مو مواجه شده باشیم. برخی از این مشکلات ریشه در سن دارد. برای مثال پوست و موی ما ممکن است در دوران نوجوانی چرب تر باشد. شناخت علت اصلی در درمان بسیار مهم است. برخی از مکمل های غذایی ادعای بسیاری در رفع مشکلات پوست، مو و ناخن دارند. حال آن که برای مصرف بسیاری از این مکمل ها شواهد و تحقیقات کافی در تأیید مؤثر بودن آنها وجود ندارد. از طرفی با وجود آن که برخی ویتامین ها و مواد معدنی برای داشتن موهایی سالم ضروری است، ممکن است فرد مصرف کننده مکمل ها، مشکلی در کمبود ویتامین و املاح ضروری نداشته باشد و علت مشکلات، بیماری و سایر عوامل مرتبط باشد.

  • خطرات کاهش وزن سریع چیست؟

    اغلب رژیم های غذایی که سرعت کاهش وزن را افزایش می‌دهند، کالری و مواد مغذی بسیار کمی دارند. این نوع رژیمها ممکن است شما را در معرض خطر بسیاری از مشکلات سلامتی قرار دهد. به خصوص اگر رژیم های کاهش وزن سریع را برای چندین هفته دنبال کنید. در ادامه به خطرات کاهش وزن سریع اشاره شده است:

  • 11 ماده غذایی مفید برای رشد مو

    مو، در زیبایی بسیار حائز اهمیت است. جالب است بدانید که موهایتان 1.25سانتی متر هر ماه و 15 سانتی متر در سال رشد می کند. رشد سریع موها به چند عامل از جمله سن، سلامت، ژنتیک و رژیم غذایی بستگی دارد. اگرچه نمی توان روی تمام عوامل مؤثر بر رشد مو کنترل داشت، اما می توان رژیم غذایی را کنترل کرد. در واقع رژیم فقیر از مواد مغذی می تواند باعث ریزش مو شود و رشد موها را کاهش دهد. به عبارت دیگر مصرف رژیم غذایی متعادل همراه با مواد مغذی کافی به شما برای افزایش رشد مو کمک می کند به خصوص اگر قبلا به دلیل داشتن رژیم غذایی نامناسب ریزش مو را تجربه کرده اید.

    در این مطلب به 11 ماده ی غذایی مفید برای افزایش رشد مو اشاره شده است:

  • مواد معدنی مهم در ریزش مو

    ریزش مو یکی از مشکلات رایجی است که بیشتر افراد در دوره هایی خاصی از زندگی خود تجربه می کنند. نوع موی هر فرد، میزان پرپشتی و کم پشتی، میزان رشد و ریزش آن به عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، میزان سلامت و نوع رژیم غذایی بستگی دارد. 

  • رژیم غذایی راهی مناسب برای کاهش چربی شکمی

    رژیم غذایی بی شک نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در چاقی دارد. چاقی می تواند از افزایش دریافت انرژی، کاهش مصرف انرژی، یا ترکیبی از هر دو ایجاد شود. یکی از انواع مهم چاقی، چاقی های مرکزی است که اصطلاحا به آن چاقی سیبی شکل یا آندروئید می گویند که تجمع چربی بیشتر در ناحیه شکم رخ می دهد.

    در این مطلب سعی شده تا راهکارهای رژیمی و غذایی برای کاهش چربی شکمی ارائه شود.

  • رفلاکس معده و اهمیت تغذیه در بهبود آن

    رفلاکس هنگامی رخ می دهد که اسفنکتر پایینی مری کاملا بسته نشده باشد و محتویات معده به سمت مری بازگردد. اسفنکتر پایین مری مانند حلقه ی عضلانی است که در پایین مری قرار گرفته و مانند یک دریچه بین مری و معده عمل کمی کند.

    سوزش سر دل هنگامی رخ می دهد که محتویات اسیدی معده به پوشش مری برخورد کندکه دلیل احساس سوزش در قفسه سینه است. اگر سوزش سر دل بیشتر از 2 بار در هفته رخ دهد احتمالا ناشی از رفلاکس است و می تواند فرد را به سمت مشکلات جدی تر سلامتی ببرد.

  • پوکی استخوان، چالش مهم دوران سالمندی

    همانطور که می دانید استخوان ها نقش مهمی را در سیستم حرکتی ما ایفا می کنند. هر گونه صدمه به استخوانها باعث ناتوانی در حرکت شده، فرد را در زندگی روزمره دچار مشکل کرده و از انجام بسیاری از کارها باز می دارد. عوامل مختلفی بر سلامت استخوان ها تآثیر گذارند. از جمله ی این عوامل رژیم غذایی است که فرد در طول زندگی خود رعایت می کند.

  • اهمیت تغذیه در دوران بلوغ

    دوران بلوغ یکی از پرچالش ترین دورانها ی زندگی انسان است.در این دوران که بین مرحله ی کودکی و بزرگسالی است فرد دچار تغییرات فیزیولوژیک و روانی بسیاری می شود. تغییرات در عملکرد عاطفی و شناختی موجب می شود نوجوان مستقل تر شود. در این دوران فرد تحت تأثیر همسالان و دوستان خود است، بنابراین دوستان علاوه بر والدین می توانند در سبک زندگی آینده ی فرد تأثیر گذار باشند.

  • تغذیه در کبد چرب

    بیماری کبد چرب غیرالکلی شایع ترین بیماری مزمن کبدی در بسیاری از قسمت های جهان است. این بیماری ارتباط زیادی با اضافه وزن، چاقی و مقاومت به انسولین دارد. با این حال می تواند در افراد با چربی کم نیز دیده شود و به طور خاص در میان افرادی که کمبود ذخایر چربی دارند (مانند لیپودیستروفی) شایع است.

    تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی اساس درمان کبد چرب غیرالکلی به شمار می روند. یکی از مهم ترین اقدامات در کنترل کبد چرب، کاهش و کنترل وزن است.

  • الگوهای رژیمی سالم در دنیا را بشناسیم

    رژیم مدیترانه ای در کشورهای حوزه ی دریای مدیترانه رواج دارد از جمله ی این کشور ها می توان به یونان، اسپانیا، ایتالیا و مصر اشاره کرد. رژیم مدیترانه ای با کاهش ریسک بسیاری از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و چاقی ارتباط دارد. در این مطلب به تشریح اجزای این رژیم و فواید آن می پردازیم.

  • تغذیه در دوران سالمندی

    با پیشرفت های علم پزشکی میزان امید به زندگی در قرن اخیر افزایش یافته است. طب سالمندی به بیماری های مزمنی که به میزان زیادی با این دوره از زندگی همراه است، می پردازد و دربرگیرنده ی تشخیص و مراقبت در این بیماریها است.

    مراقبت تغذیه ای در سالمندان تنها رژیم درمانی پزشکی را شامل نمی شود بلکه با ارتقاء سبک زندگی سعی در پیشگیری و گسترش بیماری ها دارد. سالمندان نیاز به یادگیری خود مراقبتی دارند و باید آموزش های مناسب تغذیه ای و بهداشتی را دریافت کنند.

  • نقش انسولین در کاهش وزن

    وزن شما عمدتا توسط هورمون ها کنترل می شود. تحقیقات نشان می دهد که هورمون ها بر اشتها و اینکه چه میزان چربی ذخیره می کنید، تاثیر دارند. در ادامه نقش انسولین در کاهش وزن و راهکارهایی برای تعادل انسولین درشرح داده شده است.

  • هورمون هایی که در کنترل وزن تأثیر دارند

    عدم تعادل هورمونی یکی از دلایل افزایش وزن می باشد. در ادامه به هورمونهای تأثیرگذار بر وزن بدن اشاره شده است:

  • چگونه برای ورزش انگیزه پیدا کنیم؟

    نقش انگیزش بر تغییر و یا حفظ رفتاری خاص در ورزشکاران همیشه حائز اهمیت بوده است. اما از آنجا که چگونی اثر انگیزش بر رفتار، مکانیزمی پیچیده و کمتر شناخته شده دارد، کمتر به آن پرداخته می شود.

  • گیاهان مفید برای دیابت

    داروهای گیاهی قرن هاست که برای بیماری های مختلف استفاده می شود. در این مطلب به برخی از گیاهان دارویی که خواص ضد دیابت دارند و اثر بخشی و تداخلات آنها با داروهای دیابت می پردازیم.

  • با مصرف پروبیوتیک ها سلامتی را در آغوش بگیرید

    امروزه با تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی در بدن انسان تغییرات مختلفی ایجاد شده  که باعث ریسک ابتلا به دیابت, بیماری های قلبی، کبدی و افزایش شیوع سرطانهای مختلف شده است. در اثر استفاده از غذاهای سریع و فرآوری شده که پرچرب و دارای قند افزوده هستند و نیز کاهش مصرف میوه ها و سبزیجات و سایر مغذی برای سلامت بدن، باکتری ها و فلور طبیعی بدن تغییر کرده که این تغییر باعث ایجاد التهاب و بیماری های مختلف می گردد. برای بهبود فلور طبیعی بدن، پروبیوتیک ها نقش مهمی ایفا می کنند.

  • 8 علامت رایج کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

    یک رژیم غذایی متعادل و مغذی فواید بسیاری دارد. در این مقاله، 8 علامت رایج  کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و نحوه رفع آنها، بررسی شده است.

  • بی اشتهایی عصبی یا Anorexia nervosa

    بی اشتهایی عصبی چیست؟

    یک گرسنگی ارادی می باشد که منجر به لاغری می شود. میزان بروز آن در خانم ها 10 برابر اقایان است و معمولا در نوجوانی و اوایل بزرگسالی دیده می شود. 50 تا 70 درصد این بیماران دچار افسردگی هستند. عوامل ژنتیکی، محیطی و روانی در این بیماران نقش دارد. بیش اشتهایی عصبی اگر در سنین کودکی رخ دهد منجر به کوتاه قدی می شود.

  • رژیم غذایی DASH راهی برای کنترل فشارخون

    با تغییر سبک زندگی جوامع شامل الگو های غذایی و کاهش فعالیت بدنی، شیوع  فشار خون و بیماری های قلبی افزایش یافته است. این رژیم که برای کنترل فشار خون طراحی شده است یک رژیم پر پتاسیم و کم سدیم است و از این طریق فشار خون را کنترل می کند.

  • آیا ورزش پیلاتس به کاهش وزن کمک می کند؟

    پیلاتس تمرینی کم شدت است که در رشد و ساخت عضلات و بهبود وضعیت آنها تاثیر گذار می باشد. تمرین پیلاتس برای سلامتی شما مفید می باشد و به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند.

    با این حال ممکن است پیلاتس مانند دیگر تمرینات کاردیو (قلبی عروقی یا همان هوازی) از قبیل شنا و دو برای کاهش وزن تاثیر گذار نباشد. و دلیل آن این می تواند باشد که شما کالری کمتری در کلاس های معمول پیلاتس نسبت به سایر تمرینات هوازی مصرف می کنید.

  • اعتیاد به مواد غذایی چیست؟

    آیا شما از اعتیاد به مواد غذایی رنج می برید؟ علائم اعتیاد به مواد غذایی چیست و چگونه آن را از سایر اختلالات خوردن تمایز دهیم؟ راه های درمان چیست؟

    این سوالات برای شناخت این مشکل بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب سعی شده تا به مهم ترین سوالات در این زمینه پاسخ دهیم.

  • تمرینات ورزشی در دوران بارداری

    کارشناسان ورزش برای سالها تمرینات با شدت کم تا متوسط را برای زنان باردار پیشنهاد می کنند. شما حتی با اجازه پزشک می توانید فعالیت های شدید مانند جاگینگ (با سرعت متوسط دویدن) را در طول دوران بارداری حفظ کنید. با این حال، احتیاط هایی وجود دارد که زنان باردار باید در نظر داشته باشند تا هم مادر و هم نوزاد سالم باشند.

  • تمرینات مقاومتی کودکان و نوجوانان

    یک سوال که اغلب در رابطه با تمرینات کودکان مطرح می شود این است که آیا تمرینات با وزنه جلوی رشد کودکان را می گیرد؟

    اگر شما پدر و مادر یک کودک زیر 18 سال هستید، ممکن است متعجب شوید از این که می بینید تمرینات قدرتی کودکان در باشگاه ها یا به عنوان بخشی از یک تیم ورزشی انجام می شود و احتمالا با خود می گویید که این کار رشد کودک را ضعیف می کند. در حالی که این نگرانی در مورد رشد کودکان مشروع به نظر می رسد، خبر خوب این است که کودک شما مجبور به ترک تمرینات با وزنه نیست .علم چه می گوید؟

  • آشنایی با رشته ایکس بادی

    ایکس بادی نوعی تمرین است که در آن از روش EMS مخفف کلمه Electric Muscle Stimulation به معنای تحریک الکتریکی عضلات استفاده می شود و در دهه های اخیر با نتایج بسیار خوبی در فیزیوتراپی همراه بوده است. استفاده از این روش به سرعت در حال گسترش بوده و از آن به عنوان یک روش تمرینی کل بدن، که ترکیبی کامل از یک تمرین قدرتی و هوازی بسیار موثر را فراهم می کند، استفاده می شود.

  • آشنایی با رشته TRX

    TRX یک ابزار تمرینی انقلابی است که تأکید خاصی بر عضلات مرکزی بدن داشته و در هر جا و هر زمانی قابل انجام می باشد. این تمرینات شامل همه آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید. TRX تمرینی عالی برای کل بدن می باشد و شامل بیش از 300 حرکت از ساده تا دشوار است. با توجه به نزدیک بودن تمرینات معلق (که نمونه آشنای آن TRX می باشد) به فعالیت های روزانه، انجام این تمرینات برای بزرگسالان سالمند اهمیت بیشتری دارد. 

  • تمرینات همزمان (کانکارنت)

    همه ما بهترین فیزیک و اندام ممکن را می خواهیم و حاضریم به سختی تمرین کنیم تا به آن دست یابیم. اما این تنها به سخت تمرین کردن ربط ندارد و مهم است که بدانید در این راه چقدر هوشمندانه عمل کنید.

    آیا می توانید ترتیب تمرینات خود را تغییر دهید و چربی سوزی بیشتری را تجربه کنید؟

    اگرچه هر دوی تمرینات با وزنه و هوازی تعدادی از متغیرهای مختلف سلامت و تناسب را بهبود می بخشند، اما بحث ما در مورد بهترین راه برای استفاده از آنهاست. مفهوم انجام هر دوی تمرینات با وزنه و هوازی در یک جلسه تمرین به عنوان تمرینات همزمان یا تمرینات کانکارنت شناخته می شود.